Regulamin

Jesteś tu : Activate Breadcrumb NavXT Plugin

Umawianie pacjentów na wizytę.

Zajmujemy się głównie leczeniem wcześniej zaplanowanym i umówionym z pacjentem. Na każdą wizytę pacjent powinien się zapisać z wyprzedzeniem. Pacjenci zapisywani są

na dany dzień i na konkretną godzinę. Osoba zapisująca może poprosić Państwa o podanie celu wizyty by ocenić ile czasu zarezerwować na wizytę. Na standardową wizytę przeznaczamy 30 minut a na wizytę endodontyczną (leczenie kanałowe) lub protetyczną nawet do 120 minut. Na zabiegi z chirurgii stomatologicznej umawiamy indywidualnie najczęściej po wcześniejszej konsultacji stomatologicznej. Pomiędzy przyjmowanymi pacjentami wymagane są 5 minutowe przerwy potrzebne do zdezynfekowania stanowiska pracy. Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy fotelu dentystycznym w gabinecie. Jeżeli w danym dniu znajduje się „wolne okienko”

to wtedy możemy przyjąć niezaplanowanego Pacjenta. W przypadku dużych luk czasowych zastrzegamy sobie kontakt telefoniczny z Pacjentem w celu ewentualnych przesunięć by móc najefektywniej wykorzystać godziny przyjęć Pacjentów.

Pierwsza wizyta.

Na pierwszej wizycie przeprowadzamy wywiad ogólny oraz badanie przedmiotowe

i podmiotowe wraz z wykonaniem diagramu stanu uzębienia. Cennik oraz niniejszy Regulamin dostępne są do wglądu w gabinecie stomatologicznym oraz na stronie internetowej.. Po konsultacji stomatologicznej lekarz wraz z Pacjentem ustala plan leczenia

i ewentualnie wstępny kosztorys. W niektórych przypadkach Pacjenci proszeni są

o podpisanie np. zgody na dane leczenie czy potwierdzenie braku zastrzeżeń co do jakości otrzymanego produktu. W przypadku planowanego leczenia protetycznego konieczne będzie wpłacenie przez pacjenta zaliczki w wysokości 50% całkowitej wartości uzupełnienia protetycznego.

Kolejność przyjmowania pacjentów.

Bezwzględne pierwszeństwo mają osoby zapisane na wizytę. Staramy się robić wszystko, aby nie było opóźnień w przyjmowaniu pacjentów. Niestety czasami występują nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi się przedłużają. Dlatego prosimy, aby pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i ze zrozumieniem podchodzili do kilkuminutowych opóźnień. Oprócz wykonania zaplanowanych na dany dzień zabiegów staramy się przyjąć wszystkich  pacjentów a w szczególności z powikłaniami bólowymi powstałymi w trakcie aktualnie prowadzonego w naszym gabinecie leczenia (kanałowego, protetycznego lub chirurgicznego).Jeżeli brak jest możliwości przyjęcia Pacjenta w dniu zgłoszenia zapisujemy taką osobę na najbliższy możliwy termin a w przypadkach wymagających pilnej interwencji lekarskiej kierujemy na ostry dyżur stomatologiczny gdzie zostanie udzielona doraźna pomoc.

Odwoływanie wizyt.

W interesie pacjenta jest powiadomienie gabinetu o rezygnacji z umówionej wizyty, albowiem opłata za nieodwołanie wizyty i zarezerwowany bez potrzeby czas lekarza wynosi 50,00 PLN za każde 30 minut. Odwołania przyjmujemy telefonicznie, sms`em lub mailowo na adres stomadent.lodz@o2.pl. Trzy nieodwołane wizyty lub odwołane na krótko przed wizytą skutkują wypisaniem z listy naszych Pacjentów. Takiego Pacjenta więcej nie umawiamy

na wizyty. Wcześniejsze odwołanie wizyty da nam szansę w tym czasie przyjąć Pacjenta z bólem, który nagle potrzebuje pomocy, a takim Pacjentem może być każdy z nas.

Spóźnienia na wizytę.

Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany pacjent.

 Rękojmia.

W trosce o dobro każdego Pacjenta pracownicy i współpracownicy gabinetu wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Udzielamy rocznej rękojmi na wykonane w gabinecie wypełnienia (plomby) oraz uzupełnienia protetyczne. Jeżeli w okresie rękojmi wypełnienie w zębie lub uzupełnienie protetyczne ulegnie deformacji, zmieni kolor lub swoje właściwości wówczas w ciągu 14 dni od zgłoszenia zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent:

  • przerwał zaplanowane leczenie
  • nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych powodujących m.in. zmianę koloru
  • używa płukanek do jamy ustnej powodującej przebarwienia
  • nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia mniej więcej  2 razy w roku (z tolerancją 2 miesięcy)
  • użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza
  • samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego
  • uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień
  • cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)
  • ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez
  • uszkodził protezę poza jamą ustną

Powikłania.

 Przed zaplanowaniem leczenia stomatologicznego pacjent musi być świadomy, że mimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia dochodzi czasami do niechcianych

i nie podlegających reklamacji powikłań takich jak:

  • ból leczonego zęba lub tkanek otaczających
  • szczękościsk
  • pęknięcie, złamanie zęba
  • obrzęk, ropień, krwiak
  • krwawienie po zabiegu chirurgicznym
  • podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie
  • reakcja alergiczna na zastosowane leki
  • zaostrzenie współistniejących schorzeń

Wystąpienie powikłań może spowodować u Pacjenta między innymi:

  • dyskomfort i stres spowodowany bólem
  • konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet w ciąży
  • problemy natury estetycznej
  • problemy z jedzeniem i mówieniem
  • nieprzewidziane wcześniej leczenie kanałowe
  • nieplanowaną ekstrakcję zęba i leczenie protetyczne

Chociaż większość z wymienionych powikłań szybko mija bez śladu nie należy planować wizyty u dentysty tuż przed ważnymi wydarzeniami takimi jak wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.

Zasady przyjmowania pacjentów ujęte w powyższym regulaminie funkcjonują w naszym gabinecie z niewielkimi korektami od 2006 roku.

Dobrze zorganizowana praca daje możliwość wykonywania świadczeń stomatologicznych

na poziomie satysfakcjonującym w najwyższym stopniu zarówno Pacjenta jak i cały personel gabinetu.

 Zapraszamy !